Як ми налагодили контроль в мережі роздрібних магазинів, прибрали пересортицю, вічні недостачі та збільшили продажі, зі слів замовника, приблизно на 20%.
Використовувана програма: “1С:Підприємство” – “Роздрібна торгівля”.
Замовник
Мережа роздрібних магазинів з продажу спиртних напоїв. У мережі є центральний склад та 6 магахинів. У торгівельній мережі усі товари мають штрихкод та на кожному робочомі місці встановлені сканери штрихкодів. От же облік товарів ведеться правильно.
Завдання
Замовник звернувся з цілим рядом проблем в його торгівельній мережі.
- Продавці крадуть.
- Постійні недостачі при інвентаризації.
- Було невдоволення клієнтів коли їм продавали товар за ціною вище ніж на ціннику, тобто видавали один товар, а в програмі вказували інший.
- Складно контролювати діяльність продавців.
Питань мало, але вони болючі і складні. Потрібно було щось придумати ,аби прибрати проблему у замовника.
Рішення
Провівши аналіз ситуації, ми побачили, що товарообіг завдяки сканерам штрихкодів ведеться точно. Приймання і відпуск товару відбувається за допомогою сканера штрихкоду. Замовник перевірив розливне обладнання, воно було в порядку. Залишилось тільки одне – людський фактор. Потрібно було щось придумати, аби зменшити вплив людського фактору на бізнес. Було зроблено наступне:
- Прибрали у продавців можливість бачити залишки. Ви скажете як так? А ось таке нестандартне рішення. Продавці не бачать залишків товарів ніде. Оперують тільки фактичним залишком на магазині.
- Встановили камери спостереження над кожною касою, підключили їх до спеціального онлайн сервісу, і інтегрували цей сервіс з програмою 1С: Підприємство. В сервіс передається інформація про всі дії касира: додавання товару в чек, видалення товару, збільшення або зменшення кількості, пробиття чека та інше. Частина з операція мають статус “зелена”, частина – “червона”. Червоні – тому що вони сумнівні і вимагають перевірки.
- У робочому місці касира створили зверху спеціальне поле. У це поле виводиться зображення товару після того як додадуть товар в чек вручну або за допомогою сканування сканером штрих-кодів.
Що отримав замовник
- Прибрали пересортицу, тому що касир звіряє зображення товару на комп’ютері з самим товаром.
- Прибрали недостачі, тому що продавці не бачать залишку товару в програмі і інвентаризації проводяться щотижня при перезміні. Раніше продавці могли звірити залишок в програмі з фактичним залишком і якщо був надлишок – продати його без чека. Зараз такого немає.
- Завдяки інтегрованій системі відеоспостереження виявлення фактів зловживання стало дуже швидким і служба безпеки стала витрачати всього лише 40 хвилин в день на контроль семи продавців, так як проглядається відео з камери тільки в момент коли є проблема (на тимчасовій лінії проблемні місця вказані червоним кольором) .
- Продажі зросли на 20 відсотків завдяки цьому комплексу заходів.
- Продавці стали більш дисципліновані, так як розуміють що за їх роботою ведеться повний контроль.
Власник бізнесу після запуску системи в експлуатацію мені розповів що ефект від цього просто вражаючий, і не соромлячись сказав, що він до цього йшов 12 років.