Приклад впровадження програми
“1С: Підприємство” Управління невелика Фірмою”
у виробничій компанії.
Замовник
Виробнича компанія, яка виробляє і продає рамки для картин. Іншими словами – “багетна майстерня”.
Завдання
Потрібно було:
- автоматизувати облік матеріалів,
- виготовленої продукції,
- нарахування зарплати співробітникам,
- взаєморозрахунки з покупцями і постачальниками,
- отримати фінансовий результат.
- Так само потрібно було автоматизувати розрахунок ціни кожного виробу, яка залежав від розмірів вироби, використовуваних матеріалів, форми і складності виготовлення.
Рішення
Для такої нескладної завдання була обрана програма “1С:Підприємство” Управління невелика Фірмою”, яка по функціональності дуже добре підходила під цей вид бізнесу.
Проект розбили на кілька частин.
- Опис і розробка процесу визначення продажної ціни виробу.
- Опис бізнес-процесів виробництва.
- Розробку і настройку процесів в програмі “1С:Підприємство” Управління невелика Фірмою”.
- Навчання співробітників і опрацювання з ними виконуваних функцій
- Введення початкових залишків.
- Запуск програми “1С:Підприємство” Управління невелика Фірмою” в експлуатацію.
Над першим пунктом спільно з замовником працювали близько двох тижнів. Формули розрахунку були в голові у замовника, і треба було їх формалізувати на папері. Кілька разів зустрічалися з замовником поки народилися формули. Після того як тільки формули з’явилися на папері, ми створили спеціальний документ “Розрахунок рамки”, і в ньому втілили всю складну методологію розрахунку продажної ціни. Рамки бувають внутрішні, зовнішні, може бути кілька шарів, і кожен шар має свої розміри і місце розташування, може використовуватися різний кріплення, і ще маса нюансів.
Загалом, всі ці нюанси були прописані в документі “Розрахунок рамки”. З цього документа є можливість роздрукувати технологічну карту, яка передається в цех виробництва. У ній чітко прописано що і як робити. Реально круто вийшло, по цій технологічній карті рамку міг зробити навіть студент.
Як тільки ми закінчили з розрахунком, ми з замовником пропрацювали все бізнес процеси підприємства і наклали їх на програму. Довелося дописати ряд моментів, яких не було в стандартному функціоналі програми “1С:Підприємство” Управління невелика Фірмою”. Дописали автоматичний розрахунок зарплати згідно з технологічними картами. Зараз бухгалтерія вказує хто виконав кожну операцію, і система автоматично нараховує зарплату співробітникам. Ще дописали ряд моментів, вони не значні, і приступили до навчання персоналу. Дуже добре що в бухгалтерії були адекватні люди і процес просувався досить швидко. Через тиждень я побачив що бухгалтерія вже вміє працювати в тестовій версії програми і ми визначили дату запуску програми в роботу.
Наступним етапом була завантаження матеріалів в довідник “номенклатура” з файлу Excel. Прописали і виконали завантаження даних, перевірили ще раз все правильно загрузилось і сповістили замовника що можна вводити початкові залишки і запускати систему в роботу.
За 2 дні була проведена тотальна інвентаризація матеріалів, введені початкові залишки і програма “1С:Підприємство” Управління невелика Фірмою” була запущена.
В результаті замовник отримав програму “1С:Підприємство” Управління невелика Фірмою”, в якій фіксується весь процес – від прийому заявки і розрахунку вартості до передачі продукції покупцеві і фінансового результату.
Що отримав замовник
- Розрахунок вартості продукції робиться точно, і помилка там можливо тільки якщо оператор введе невірні дані.
- Один бухгалтер справляється з усім обліком.
- Після закриття місяця програма “1С:Підприємство” Управління невелика Фірмою” знає собівартість кожної виробленої одиниці продукції, чітко видно з чого складається її собівартість (матеріали, зарплата, інші витрати) і з легкістю показує фінансовий результат діяльності підприємства.
- Якщо раніше зарплату бухгалтер нараховував протягом 4 днів, зараз це відбувається автоматично при проведенні документа виробництва, і на створення документа “Платіжна відомість” йдуть лічені секунди.
- Взаєморозрахунки ведуться також у програмі “1С:Підприємство” Управління невелика Фірмою” а не в Ексель, що дуже зручно і економить час бухгалтера.
- Власник бізнесу не витрачає купу часу на управління бізнесом, а займається його розвитком.
Загалом, суцільні плюси.
Скажу вам більше. Після того як ми автоматизували це виробництво, ще протягом року замовник “шліфував” деякі бізнес-процеси, довів їх до розуму, потім ми підлаштували під них програму “1С:Підприємство” Управління невелика Фірмою”, і він зайнявся розвитком свого другого бізнесу, так як цей у нього вже не відбирав купу часу, як було раніше.