Кейс.
Як на виробничому підприємстві в програмі 1С:Підприємство “Управління невелика Фірмою для України” погодили діяльність двох підрозділів.
Замовник
Завод з виробництва м’ясних та ковбасних виробів. Виробляється великий спектр ковбасних виробів від сосисок до балика.
Завдання
На заводі з виробництва ковбасних виробів працює програма 1С:Підприємство “Управління невелика Фірмою”, і стало питання про синхронізацію дій двох підрозділів.
У чому власне саме питання.
Завідувач виробництвом створює план виробництва продукції на поточний день. За день може проводиться багато різної продукції, яка складається з різної кількості м’яса, сала і спецій. Згідно цього плану цех фаршескладання повинен зробити потрібну кількість фаршу. Фарш складається з м’яса і спецій. В цех підвозять раніше замариноване кускове м’ясо, підвозять спеції, і на величезних кутерах (іншими словами м’ясорубках) перетворюють це все в фарш. Сам кутер може за 1 раз зробити 250 кілограм фаршу, це називається “один заміс”. І під кожен такий заміс склад сипучих матеріалів повинен вчасно підготувати набір спецій для кожного замісу. Щоб не виявилося так що роблять фарш для московської ковбаси, і сиплять туди спеції для докторської, вирішено було синхронізувати діяльність цих двох підрозділів між собою.
Рішення
Розробили журнал цеху фаршескладання, в якому відбивається порядок замісів. Кожен заміс має свій номер: 1, 2, 3, 4 і так далі.
Ось так він виглядає:
Номер замісу | Назва продукції | Виконано |
1 | Московська | Так |
2 | Московська | Ні |
3 | Докторська | Немає |
Мастер цеха фаршескладання працює з цим журналом і після того як заміс виконаний, відвантажує його в цех формування і встановлює ознака “Виконано”. Таким чином він підтверджує що конкретний заміс готовий.
А на складі сипучих матеріалів зробили так само спеціальне робоче місце “Журнал цеху сипучих матеріалів”. Він дуже нагадує журнал для цеху фаршескладання, тільки там додали колонку “Спеції підготовлені”, щоб люди бачили під який заміс вони підготували спеції.
Ось так виглядає цей журнал:
Номер замісу | Назва продукції | Виконано | Спеції підготовлені |
1 | Московська | Так | Так |
2 | Московська | Ні | Так |
3 | Докторська | Ні | Ні |
Співробітники складу сипучих матеріалів таким чином повністю бачать що відбувається в цеху фаршескладання і готують спеції під кожен заміс.
Для прискорення підготовки сипучих матеріалів зробили наступне:
По подвійному кліку на потрібному замісі відкривається новий документ “Переміщення товарів”. У документі автоматично заповнюється склад відправник, склад одержувач і перелік спецій, які потрібно підготувати із зазначенням необхідної кількості.
Ось як це виглядає схематично:
Склад відправник = Склад сипучих матеріалів
Склад одержувач = Склад цеху фаршескладання
Номер замісу = 3
Продукція = Докторська
Список матеріалів:
Номенклатура | Кількість планова | Кількість фактична |
Сіль | 1,3 | |
Перець чорний мелений | 0,25 |
Співробітник бачить перший рядок, бере сіль, зважує її на терезах, потім сканує штрих код солі, програма шукає матеріал, якому відповідав би відсканований штрихкод. Потім шукає цей матеріал в списку матеріалів і автоматично бере вагу з ваг. Так відбувається з кожним матеріалом. Після того як всі матеріали зібрані, відбувається контроль розбіжностей плану і факту і документ проводиться в разі, якщо розбіжності менше 1%.
Далі спеції пересипаються в візок, на саму візок чіпляється табличка з номером замісу і візок зі спеціями перевозиться в цех фаршескладання, і спеції засипають в кутер, коли підходить час цього замісу.
Що отримав замовник
Після того як ми виконали таку настройку набагато спростилася життя в цеху фаршескладанняі на складі сипучих матеріалів. Вони тепер працюють в тандемі як єдине ціле. Тепер вже ніяк не вийде в московську ковбасу засипати спеції для докторської.
Таким чином позбулися зайвих витрат в разі якщо переплутають спеції і прискорили процес виробництва, так як спеції подавалися вчасно.
Це гарний приклад, і якщо у вас в виробничих підрозділах твориться подібне, щоб ваше виробництво працювало як годинник, потрібно продумати весь процес, прописати його на папері і організувати щось подібне у вашій програмі.