Автоматизація торгової компанії за допомогою “1С:Підприємство”
“Управління торгівлею”
Замовник
Торгова компанія, яка продає запасні частини для автомобілів і сільськогосподарської техніки.
Завдання
Основні потреби бізнесу:
1 – Потрібно володіти інформацією про залишки товарів на складах.
2 – Вести облік в програмі від імені різних організацій (Юридична особа та ФОП).
3 – Потрібна система забезпечення на складі самих ходових товарів.
4 – Автоматизація обліку взаєморозрахунків з покупцями і постачальниками.
5 – Інформація про фінансовий результат підприємства.
6 – Можливість створювати податкові накладні та коригування.
7 – Можливість продавати товар з Юрособи на ФОПа всередині програми без впливу на фінансовий результат (стандартний функціонал “Інтеркампані”).
Це “класика жанру” що називається. Звичайний набір потреб торгового бізнесу.
Рішення
Для реалізації завдання була обрана програма “Управління торгівлею для України”.
Як і при будь-якому проекті, пропрацювали бізнес-процеси з замовником, визначилися з тими результатами, яких він хотів досягти автоматизуючи підприємство, і почали проект.
Придбали програму “Управління торгівлею для України” з клієнтськими ліцензіями, замовили сервер в хмарі і поставили туди програму.
Далі налаштували її під торгівлю, відповідно до бізнес-процесів замовника. Коли знаєш все бізнес-процеси, що відбуваються на підприємстві, це зробити не складно. Основна частина процесів вже підтримується самою програмою в її базової функціональності. В процесі реалізації завдання зіткнулися з одним процесом. Питання в тому, що весь перелік товарів на складі тримати не оптимально, оскільки запчастин сила-силенна, а потрібно тримати на складі лише ті запчастини які користуються попитом постійно. Я опишу завдання детальніше.
Завдання – організувати залишок на складі самих ходових позицій, щоб не допускати втрачених продажів і знизити витрати на підтримку їх оптимальної кількості на складі.
Як ви розумієте, без статистики такого зробити не можна, тому ми запустили програму в роботу для того щоб за 3 місяці зібрати статистику. Після збору статистики, програма вже розуміла як часто продається кожен товар, і володіючи цими даними можна було налаштувати штатний механізм забезпечення потреб. Ми визначили перелік найбільш продаваних товарів і налаштували для цих товарів мінімальні залишки на складі. Після настройки, показали спеціалісту відділу закупівель як користуватися цим механізмом, і зараз система вміє забезпечувати потрібний залишок ходового товару на складі, і формує його залишок оптимальним чином, виходячи зі статистики продажів і частоти закупівлі товару у постачальника.
Крім того налаштували систему “Інтеркампані” для того щоб була можливість продавати ФОПу товар, який належить Юридичній особі.
Що отримав замовник
1 – У програмі завжди видно залишки товару, причому видно чий це товар (ФОПа або Юр-особи).
2 – Формуються документи із зазначенням організації, від імені якої відбувається продаж товару, закупівля товару.
3 – Забезпечено залишок товару самих ходових позицій, що дозволило підвищити продажі і знизити вартість залишку.
4 – Стан взаєморозрахунків відображається в розрізі кожної з наших організацій в звіті “Розрахунки з клієнтами” і “Розрахунки з постачальниками”
5 – В кінці місяця запускається процедура закриття місяця і в програмі можна дивитися звіт про валового прибутку, де відображається рентабельність по кожному товару виходячи з собівартості і продажної ціни. А якщо є додаткові витрати і вони розподілені можна побачити фінансовий результат.
6 – Бухгалтер в програмі створює податкові накладні та вивантажує їх в MEDoc.
7 – Бухгалтер раз в тиждень формує продажу з Юридичної особи на ФОПа, формує на цей продаж податкову накладну, і цей продаж не впливає на фінансовий результат підприємства.
Всі завдання були виконані і замовник залишився задоволений тим, що система функціонує саме так як він хотів.